söndag 20 mars 2016

Vårdagjämning, Angling och Våfflor!

Ett knippar
Vi klev upp tidigt i morse då Micke skulle iväg och angla med Kalle. Vädret blev så fint så jag ville inte sitta inne.
Gulliga
Tog med mig kameran och nobskillarna och hoppades kanske kunna fota den där strömstaren jag är sugen på. Under promenaden kom det ett sångsvanstreck så Coffy flippade ut fullständigt och uppe på moan upptäckte Konrad 3 st rådjur så då var cirkusen igång igen. Tyvärr ingen strömstare - bara ett knippar på lång avstånd.
Tre gubbar
Gick ut på isen och bort till gubbarna som var på gott humör. Det nappade som tusan och tidigare hade Micke hört orrar.
Micke, Kalle och killarna
 Konrad och Coffy tyckte det var väldigt spännande med all gäddlukt.

Angling
 För att inte tala om alla gäddor och filéer som låg i snön.

Många gäddor
 Fina fisken, får se om vi lyckas med torkningen i år. Känns som vi är lite för sent ute.

Stretar
 Och så tar vi och stretar lite då, som det brukar bli när man är ute med de här nobspojkarna.

Vad står på
 Men rätt som det var började det hända grejer.

Det verkar vara napp
 Det nappade i ett av angelhålen. Micke tog över killarna så jag kunde fota lite.

Skynda skynda
 Kalle och Kennet fick bråttom.

Angeldon
 Ett av alla laddade angeldon.

Gäddfiléer
 Micke passade på att fileá firrarna vart eftersom.

Nu gäller det
 Nu jäklar ...

Hyfsat stor - 3,4 kg
 Blev en hyfsat stor och fet gädda med massor av rom.

Grädda
När jag var hemma igen var det dags för den årliga våffelgräddningen.

Våfflor
Vill gärna klämma i mig ett gäng men det är ungefär lagom en gång om året.
God dryck
 Till våfflorna med det ett glas Jokk.

Våffellunch
Smarrigt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar