söndag 3 april 2016

Egen tid!

Lite ledsen
 Jösses så olycklig Konrad blev när Micke for iväg med Coffy på förmiddagen. Jag skulle försöka dammsuga mattan i kammaren eftersom vi klippt klorna på killarna. Hörde genom dammsugarens brummande hur han ylade i hallen. Han gillar verkligen inte när Coffy försvinner. De har blivit riktiga kompisar.

Spanar
 Eftersom det var så fint väder passade jag på att gå ut med Konrad istället så han fick något annat att tänka på.

Uppställd
Gick långpromenad längs landsvägen och tränade på bilmöten och att passera travhästar i hagar utan att bli helt skräckslagen.
Mattes fina
 Hemma igen satte vi oss i soffhörnan på uteplatsen och bara myste en stund.

Posera
 En massa saker att spana på för Konrad.

Lurig
 Fast mest sugen var han på wasabinötterna som låg i en liten plastbytta. Han är helt galen i snacks av olika slag.

Sugen på mina wasabinötter
 Efter en stund blev det nästan outhärdligt varmt att sitta still.

Myser i solen
 Men vi passade på att ta lite bilder på oss tillsammans.

Kelsjuk
Konrad är en riktig liten kelgris och han är helt tokig i att slicka en i ansiktet, helst mun och näsa. Jag gillar egentligen inte alls när hundar slickas i ansiktet.
Tokhund
 Men jag har märkt att det betyder så mycket för Kornad så jag försöker stå ut. Han blir helt olycklig om jag säger till honom eller kör bort honom.

Puss
Han är ju ändå min gofis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar