måndag 25 april 2016

En ny fågelgäst!

En ny liten gäst
 Upptäckte en liten fågel i slänten utanför köksfönstret i kväll efter jobbet. Den gick och letade mat tillsammans med några talgoxar och bofinkar. Tyckte den såg lite skum ut och tänkte "en sådan har jag inte sett förut".

Järnsparv
 Skyndade mig och hämtade kameran och knäppte massor av bilder medan Micke värmde resterna av chili con carnen vi åt igår. Han trodde att det var en gråsparv.

Letar mat
 Nää envisades jag, det stämmer inte riktigt. Kollade i mina fågelböcker och började misstänka att detta var en järnsparv.

Spännande
Nu har jag fått bekräftat att så är fallet. Jätte kul. Den kanske inte ser så märkvärdig ut men jag har aldrig tidigare sett en järnsparv så för mig var det lite mäktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar