lördag 16 april 2016

Fågelmorgon!

Björktrast
Var uppe vid halv 6-tiden med killarna. De fick frukost, sen gick vi ut på rastning. Efter morgonkaffet satte jag mig i fönstret mot lägdan med Coffy och spanade på fåglar. Nu är det fullt med fula björktrastar överallt. 
Rödvingetrast
 Efter en stund fick jag syn på flera rödvingetrastar. De är fina tycker jag.

Bland regndroppar
Började regna igår kväll och det har nog regnat på ett tag för gräset är alldeles blött.
Födosökande
 Här hoppar de runt i gräset och letar mask.

Finaste trasten
Har nog rödvingetrasten som favorit.
Äntligen
 Sen dök de upp, fick syn på två stycken stjärmesar i ett buskage en bit bort. Blev helt skärrad, har ju drömt länge om att få fota stjärtmesar.

Stjärtmes
 Blev inte de bästa bilderna eftersom de satt ganska långt bort och jag har fotat genom fönstret plus att jag blev jätte stressad.

Dunboll
 Stjärtmesarna har dykt upp lite nu och då men jag har alltid missat dem eller inte haft med mig kameran.

Lite suddig
Måste vara några av Sveriges gulligaste fåglar.
Bland grenar
 De hoppade runt bland grenarna en bra stund.

Gullig
 Visst är den gullig??

Från fönstret
 Lite mörk på ryggen.

Vansinnigt gullig
Ute är det mulet och det ska visst komma mer regn i eftermiddag. Hundarna sover, eldar i vedspisen och jag tar mig en kopp kaffe till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar