lördag 30 april 2016

Vedklyvarvalborg!

Bollen under byrån
 I morse när vi åt frukost rullade bollen in under byrån i kammaren. Tänk jag begriper inte att nobsar alltid ska ha in saker under möbler. Alla verkar göra så, Svante gjorde det också. Såg så skojigt ut när Konrad låg och tittade in under byrån men varje gång jag försökte fota så vände han sig om och tittade på mig.

Sitter fint
 "Men matte ska du inte komma och plocka fram bollen någon gång"???

Tittar på Konrad
Redan före kl 8 i morse var vi ute för att sätta igång med årets ved. Konrad gillade inte alls att husse satt på sig motorsågsutrustningen. Han blev väldigt skeptisk.
Som inte gillar att husse ser konstig ut
Stod en bra stund och skällde i hundgården. Sen blev Coffy och han osams eftersom jag gett dem varsit ben. Coffy äter ju upp sitt blixsnabbt medan Konrad är superlångsam.
Då kör vi
 Jag var förste vedklyvarskötare.

Såga såga
Micke fick ta hand om motorsågen. Jäklar i min låda vad vi har jobbat men nu är vi slut. Har varit i gång mellan ca kl 8 i morse fram till kl 17.30 med paus för lunch då bästa grannen Kerstin hade bjudit upp oss, Malte och familjen Persson på lite Valborgsmat. Gott som tusan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar