tisdag 17 maj 2016

17 maj!

Gullvivor
 Idag är det den 17 maj och det är Norges nationaldag Önskar alla våra norska vänner en härlig 17:e maj!.

Kabbeleka
 Massor med kabbeleka i diket nere på lägdan. Coffy väckte oss tidigt i morse. Redan före halv 5 började han skälla och leva rövare. Typiskt när jag faktiskt började 7.30. Vi blev klara tidigt, tog jeepen till jobbet. Inte så kul att köra på landsvägen nu när monstermaskinen maler sönder all asfalt.

Sleken
 Tisdagar är ju APT-dagar och jag blev lika sömnig som vanligt. Är ingen mötesmänniska. Jag blir rastlös, det kryper i kroppen särskilt benen och så brukar jag börja gäspa. Inte fick vi någon fikapaus så jag vart vansinnigt kaffesugen. Fick sätta på en kopp direkt när vi kom hem.

Vitsippsmatta
 Stannade i Vattjom och tankade jeepen plus ett gäng dunkar så vi har till gräsklipparna. Börjar dra ihop sig till en gräsklippning ... Men på många ställen är det fina vitsippsmattor. Körde hem via Rännö och Vigge. Blev en jäkla omväg men kul att se något annat.

Granstammar
Efter en dag framför datorn är det skönt att andas frisk luft, känna luften av skog.
Bäcken
 I bäcken forsar det fortfarande men inte lika mycket som för några veckor sedan. Så tråkigt att det inte är lika mycket vatten jämt.

Ödehus
En gammal fallfärdig byggnad som gör sig bättre på foto än i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar