lördag 21 maj 2016

After Let´s Dance!

I äppelträdet
 Gullig liten fågel satte sig i vårt lilla äppelträd. 
Igår blev det full fart. Flexade ut strax före kl 14 för att fara in till Sundsvall. Micke skulle lämna tillbaka hyrbilen innan klockan 15. Fortsatte sen ut till Birsta för ett besök på Systemet och Arken Zoo. Dags att köpa hundmat, tuggben och stix igen.
Sen var vi tokladdade för Let´s Dance-finalen med chips och Cola.

Travbyn
 Regnet öste ner och det smattrade hemtrevligt på taket, det var så sövande att vi inte orkade sitta upp för att se vem som vann. Blev jättebesviken när jag vaknade och läste att det blev Elisa som vann. Jag som verkligen önskade Bianca en seger. Så vacker och så duktig. Trist.

Skogstjärn
 Efter frukost tog vi en tur med jeepen, hade hoppats på att få se några sjöfåglar men de lyste med sin frånvaro.

Spegling
 Tjärnen låg blank och fin och skogen speglade sig i vattenytan.

Knipor
Jaa, äntligen storskrake trodde jag men ack vad lurad jag blev. Såg nu när jag laddade över bilden från kameran att jag fotat knipor igen. Hur svårt ska det vara???


Dimma
Regnet upphörde, solen kikade nästan fram och dimsjok rullade in över bergen samtidigt som vi hörde orrar spela för fullt. Bra start på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar