torsdag 19 maj 2016

Strul!

Tittar upp
 Ja det är nog inte meningen att Micke eller jag ska fara iväg någonstans med jobbet. När jag for ner till Göteborg i december för möte med HD-redaktionen så dök det inte upp någon taxi när jag skulle fara hem till Sundsvall. Efter ett antal hysteriska anfall och många telefonsamtal kom det en taxi som körde rally till Landvetter. Trots detta missade jag mitt plan till Sundsvall. Piloten lät mig inte kliva ombord.

Tunga ögonlock
 Fick panik och ville hem till varje pris. Lyckades få plats på ett plan från Malmö Aviation, fick betala biljetten själv men fick tack och lov tillbaka pengarna sen från jobbet. Kom hem mitt i natten arg som ett bi eftersom jag även fick betala taxin från Midlanda hem till Västerbränslan.
Igår flög Micke ner till Göteborg, vad händer då idag. Jo hela luftrummet över Stockholm stängs av. Inga plan får lyfta eller landa. Verkar heller inte gå att flyga från Landvetter. Ja herre gud säger jag. Nu är Micke och hans arbetskamrat sedan flera timmar på väg hem i hyrbil.

Trött lillkille
Konrad, den lilla räven har slocknat på soffan i kammaren med huvudet på en av kuddarna. Trött efter ca en timmes skällande i bilen med öppen backlucka och utsikt mot en hästhage medan matte fikade med Ida i Hassel. Nån gång ska han väl vänja sig vid hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar