torsdag 23 juni 2016

Rävungar!


Många rävungar i Västerbränslan i år. Försökte fota några av dem men det var verkligen inte lätt.



Myggen var ovanligt aggressiva och anföll med full styrka. Jag hade missat att ta på mig myggmedel och hade helt fel klädsel.


De flesta bilderna blev suddiga. Inser så här i efterhand att jag skulle använt stativ. Kameran blir för tung med stora objektivet.


Rävungar är allt bra gulliga och påminner fruktansvärt mycket om finnspetsar. Inte undra på att man kallar finnarna för "rödskinn",


Om jag hinner och orkar å inte har druckit mig full av för mycket vin ska jag nog bege mig ut en sväng i kväll också.


Den här sötnosen envisas med att lägga sig ner för att sova. Man ser hur ögonlocken har blivit tunga.



Lill-tröttisen.


Gullig rävnacke.


Smyger på något.


Går på tå för att se farlig ut.


Rävsyskon.


Ena ungen hade jätte vit svansspets.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar