torsdag 2 juni 2016

Säsongsavslutning!

En 6:a
 Igår var det dags för den obligatoriska säsongsavslutningen med jobbarkompisarna. Jag chockade min kompisar genom att beställa en 6:a GT.

Vi värmer upp
Perfekt väder och vi släcker törsten.
På O´Learys
 Här mår vi gott.

Älgdrake
 Mötte en gullig älgdrake på vägen ner mot hamnen.

Gullig
 Såg mjuk ut men jag hann aldrig med att provklappa.

Vid hamnen
Fina bostadshus nere vid hamnen men tycker att de står på tok för tätt. Måste ju vara väldig insyn från grannarna.
M/S Medvind
Väntar på att få stiga ombord för en tur med M/S Medvind runt Alnö.
Nybygge
På andra sidan byggs det nya bostader och här ligger även min arbetskamrats kompis båt.
Buffé
 Vi var alla vrålhungriga och kastade oss över maten.

Ut på vattnet
 Så härligt att få komma ut på en båttur. Ännu härligare var det att vi hamnade längst bort från trubaduren.

Skarv
 En ful och otäck skarv.

Lilla Gistaholmen
 Helt död på grund av att skarvarna håller till här ute.

Renovering
 Här bor Mickes kollega Emma G. Renovering pågår för fullt.

Sjömärke

Kobbe

Fiskmås

Fiskmås

Kan vara Sälstenarna



Spikarna

Spikarna

Trutar

Mås

Gubbens fyr
 Är ju lite tokig i fyrar.

Vitkindad gås



2 kommentarer:

  1. Tänk att du fångade vårt lilla hus på bild. Vad roligt! :)

    SvaraRadera
  2. Misstänkte att det var ert hus så jag fotade från båten och fick bekräftat av Micke att det stämde :-)

    SvaraRadera