måndag 15 augusti 2016

Fick pippi!

Traskar

Gick in för att äta lite lunch när jag kastade ett öga genom köksfönstret. Fick se att det plötsligt vimlade av ärlor ute på gräsmattan. De verkar gilla när det är nyslaget.
På matjakt
 Finns mycket insekter nu.

Letar
Nästan så jag undrar om sädesärlan har fått två kullar i år.
Sädesärla
Måste väl ut och försöka fortsätta plocka svarta vinbär. Men fy så tråkigt det var. Har redan lessnat. 
Får se om jag ska koka saft på alla bär eller vad jag ska hitta på.
Funderar
 Känns konstigt att ha semester så är sent. Får ingen semesterkänsla. Bara en massa arbete här hemma och vädret har ju inte visat sig från sin bästa sida. Vissa björkar har redan börjat gulna, det är mörkt på kvällarna. Sommaren går mot sitt slut. 

Finns det något här
 Fr o m i morgon är det OK att släppa våra hundar i skogen för träning innan jakten startar.
Känns nervöst, ska det finnas någon skogsfågel för Konrad så han blir injagad. Kommer jag klara av att gå i skogen ensam. Brottas med värsta örnskräcken - att det ska komma någon örn och skada Konrad.

Stora kliv

Lilla Robin

Putsar sig

Putsar mera

På biltaket
 De gillar att sätta sig på biltaket.

Poserar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar