tisdag 23 augusti 2016

Möte med myskankor!

Draken med damer
På förmiddagen for vi bort till Jeanette för att hämta/köpa 6 ankägg som jag hade beställt. Här syns draken på bild (Hanen kallas andrake, drake, andrik  eller ankbonde. Honan kallas oftast bara anka och ungarna ankungar eller ällingar).

Fin myskanka
Ankorna var coola, jag har aldrig sett myskankor bara vanliga vita.  
Hela flocken
De gillade vatten och vill blöta sitt foder i i näbben när de äter så det blir en hel del blaskande. Jag tyckte att det luktade gott och hemtrevligt inne hos ankorna.

I vattnet
 Jag som vill ha höns man kanske skulle ha ankor istället. Jobbigt bara att det finns så mycket rovfåglar. Jeanette har förlorat några som rovfåglar har tagit.

Lite putsning
 De för heller inte en massa oväsen. HÄR kan man läsa mer om myskankor.

Portugisisk vattenhund
Gullig och otroligt mjuk men var mitt i löpet.
På vift
Ute och letar mask eller något annat smaskigt.
Ankägg
Otroligt spännande med ankägg. Har tyvärr inte hunnit smaka något ännu.
Spännande
Konrad tyckte också att det var spännande och ville lukta.
Finaste Coffy
 Coffy tar sig en liten lur.

Konrad
Konrad kämpar på med hundbenet och geggar ner hela soffan. Han är hopplös när han får tuggben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar