måndag 22 augusti 2016

På tur med Coffy!

Dimman lättar
Bestämde mig i morse att mitt dumma protesknä inte skulle få vinna så jag tryckte i mig en alvedon och en ipren. Slog igång Coffys pejlhalsband och Astron. När det blev kontakt tog jag med mig Coffy ut och släppte honom en bit upp i skogen.
Ser knepigt ut
Nu skulle här tränas, både knät och mitt förhållande till GPS:en behövde verkligen få sig en omgång. Hygget en bit här ovanför var värst. Sen tyckte jag att jag lyckades hitta en ganska bra rutt.
Swisch
 Coffy verkade pigg och det märktes på honom att han gillade att få springa lös. Inte så lätt att fota någon som swischar förbi i full fart.

Här kommer jag
När vi hade varit ute nästan en timme och jag stod med näsan i Astron hördes plötsligt värsta dånet och sedan började det kackla. Och strax efter blev det ståndskall. Jösses vad spännande det blev.
Stor-killen
Försökte ta mig närmare för att se om det var orre eller tjäder Coffy skällde på men jag blev lite för ivrig och glömde bort mig att man ska stanna när det blir tyst och fortsätta smyga när Coffy börjar skälla igen. Jakten har ju inte startat ännu så jag tänkte att det inte spelade någon roll dumt nog. Hade ju varit en bra chans att träna ansmygning.
Iväg igen
 Ja ja, jag är ju värsta nybörjaren på det här så det är inte lätt att hålla ordning på allting men bra att öva med Coffy.

Där är han
Skogarna här runt omkring är inte heller så lätta att ha att göra med. Är det inte hygge, stormvälta träd, stenar, djupa gropar så är det fasansfullt tätt.
Funderar
 Blev en tur på 2 timmar och jag känner mig riktigt nöjd att jag klarade av det. Coffy sprang 1,7 mil och hade en genomsnitt fart på 7,95.

Flugsvamp
Mycket svamp i skogen nu.
Kantareller
 Kantareller är det gott om och nu är trattisarna och trumpetsvamparna på väg upp.

Skog
Trodde jag gick mot Lilltjärn men blev lurad upptäckte jag när jag såg den här utsikten.
Nortjärn
 Hade styrt mot Nortjärn så det var tur att jag vända om här och började traska hemåt igen.

Väntar
Coffy fick vara i hundgården för att torka till och svalka ner sig. Blev ganska så varmt på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar