måndag 5 september 2016

Efter jobbetjakt!

Tallbacke

 Fy så tråkigt det var att börja jobba igen. Kändes som att jag inte kunde någonting när folk ringde. Till råga på att hade jag fått en ny mobiltelefon som skulle hämtas ut omgående samtidigt som jag skulle försöka radera innehållet på min gamla. Strulade till det så jag fick gå ner till Micke som jobbar våningen under för att få hjälp.


Liten tjärn
Så det var riktigt skönt att komma hem. Hoppa i jaktkläderna. Hämta Coffy i hundgården, sätta honom i Tucsen och dra iväg. Micke och Konrad tog Jeepen och stack åt ett annat håll.
Skönt och lugnt men lite väl varmt till en början.

Full sprutt
 Tror att Coffy fick upp ett harspår ganska tidigt för han ylade till och drog iväg som en spik över 700 meter från mig. Knashund men han gör ju så där ibland när han är på det humöret.

Flygande nobs
Fick till sist med honom dit jag ville men det är dåligt med fågel på hemmamarkerna tråkigt nog. Dålig skog är det också. Är det inte hygge så är det vindfällor efter stormen Ivar för några år sedan eller så är det stenigt och annat jävulskap.
Gullig krull
Två fåglar fick Coffy upp i kväll. En hann han bara med att skälla på innan den flög all världens väg. Den andra skällde han lite fram och tillbaka på. Han lämnade trädet flera gånger och sprang iväg för att återvända. Jag blev väldigt tveksam till om det satt något men det gjorde det ju naturligtvis för den flög iväg när jag närmade mig. Trots att jag smög så försiktigt, hade både handskar och ansiktsmask.
Är det svårare när det är klart väder och helt vindstilla?
Mot bilen
 Coffy var inte riktigt nöjd efter 3 timmar men det var jag. Han tjurade på och ville först inte komma till bilen.

3-timmars tur
Tappade lite fart på slutet. Till en början var det en väldigt spurt i nobsbenen - över 12 km/h.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar