torsdag 15 september 2016

Jaktrygga!

Eberlestock Gunrunner
Är jätte nöjd med hölsterryggsäcken jag köpte förra hösten. Hann ju aldrig riktigt prova den då men nu har jag med den på varje jakttur. Tycker att jag får plats med det nödvändigaste. Nu när vi har husvagnen behöver man ju inte bära med sig en massa mat och fika, bara vatten och kanske någon Energybar.
Framifrån
 Har alltid med en flaska vatten. Konrad brukar komma och vill dricka vatten ur min kåsa om han inte hittar vatten själv. Coffy han verkar klara sig ändå.

Men matte ....
Ja här ser man ju tydlig vad lill-killen vill. Han tycker att vi ska åka ut i skogen fast klockan är mycket och det börjar skymma.
Ger upp
 När Konrad insåg att det inte skulle bli någon jakttur, gav han upp.

Bästa sovplatsen
Rullade ihop sig vid ryggsäcken för att vara på säkra sidan och inte missa något.
Rulltårtan
 Coffy lyckades hitta en brunstgrop eller liknande på kvällspromenaden som han dök ner i och rullade sig innan husse hann med. Så nu luktar han så gott så....

Spana i fönstret
 Han ligger som vanligt och spanar i fönstret. Väckte oss i morse före 5. Skällde och hade sig. Det var kolsvart ute och jag tyckte att jag inte såg någonting men plötsligt anade jag en liten vit svanstipp som rörde sig utanför. Begriper inte hur bra syn Coffy har egentligen eller har han ett sjätte sinne för rävar. Räven hade ingen brådska därifrån, till slut ledsnade jag på Coffys skällande så jag rusade ut och jagade bort räven.

Lockpipor
Micke kom plötsligt ihåg sina lockpipor, plockade fram dem i kväll och provblåste lite grann. Hundarna blev förstås tokiga och undrade vad det var frågan om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar