tisdag 6 september 2016

Night watch!


Det verkade som att det skulle bli norrsken igår kväll så jag skyndade mig ut med kameran. Syns det inte lite svagt grönaktigt där upp tro??!!


Jodå, efter en stund drog det faktiskt igång lite grann. Det blev inte så mycket som jag hade hoppats men så stod jag inte på den bästa platsen heller. Berget ovanför vårt hus skymmer nog för mycket.
Jag skulle ha tagit bilen farit iväg uppöver moan.


Det är ganska märkligt egentligen, blotta ögat ser inte lika mycket norrsken som kameran gör. Antar att det är det som kallas för fotografiskt norrsken.


Känns som att det är minst lika svårt att se och fota norrsken som det är att hitta igen och skjuta en skogsfågel i träden när ens hund har ståndskall.


Blev lite småcoola bilder så jag är ganska nöjd. 


Lite extra effektfullt var det att samtidigt som jag tittade och fotade så spelade grannen musik på hög volym så det blev lite av en norrskensfestival. Såg också att jag fick med karlavagnen.


Fin stjärnhimmel nu när kvällarna blir mörkare för varje dag.


Kanske blev det starkare senare på kvällen men jag blev trött, det blev kallt så jag gick in och kröp ner i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar