lördag 10 september 2016

Utejobbardag!

Hösten är här
Igår stack vi ut på jakt med hundarna direkt efter jobbet. Jag och Konrad for tillbaka till samma ställe som vi var på i tisdags när jag fick skjuta orrtuppkycklingen. Micke och Coffy drog iväg till ett annat ställe.

Jag var inte alls på humör egentligen. Kände mig trött, sliten och hade ont. Konrad, han däremot var glad och pigg över att få komma ut. Full sprutt men några fåglar hittade vi inte. Däremot var det varmt, jag blev svettig, less och hamnade i värsta plockepinnskogen.
När jag efter 2 timmar kom tillbaka till bilen trött, genomsvettig och på dåligt humör ville inte Konrad komma till bilen. Nu gjorde han precis som Coffy brukar göra när han inte är riktigt nöjd utan vill hitta en fågel till varje pris.

Mitt tålamod tröt snabbt så till sist satte jag mig i bilen, startade den och började försiktigt köra iväg, då passade det minsann att komma.
Löven gulnar
Micke och Coffy hittade en hel del fåglar men inga kullar, bara ensamma, äldre och ingen ville sitta. Känns som lövfällningen har startat ovanligt tidigt i år. Fåglarna verkar oroliga. Fått flera rapporter om fåglar som inte vill sitta.
Lyktstubbe
Dammsög övervåningen i morse. Sen har vi varit ute och jobbat i princip hela dagen. Fått massor gjort. Vill inte sitta inne när det är så bra väder.

Plockar undan
Vi plockade undan utemöblerna, jag slängde en hel del blommor. Gräsmattorna är klippta. Veden i skogen är travad och väntar nu på hämtning i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar