söndag 9 oktober 2016

Ett par timmar ...!

Liten udde
 Eftersom vi skulle på 30-årsuppvaktning på eftermiddagen och älgjakten drar igång igen i morgon så bestämde vi oss Micke och jag att sticka ut en sväng med hundarna på förmiddagen.

Skogsbacke
 Så skönt att få komma ut och röra på sig igen. Alla jobbiga tankar försvinner och man känner hur bra man mår. Så himla konstigt, jag kan gå 3-4 timmar i skogen men klarar inte ens 10 minuter på Bauhaus eller annan affär i Birsta förrän jag får så ont att jag blir kallsvettig och illamående.

Panorama
Passade på att ta en panoramabild över sjön med mobilen innan vi traskade vidare mot högre höjder.

Lill-kämpen
 Tyvärr visade det sig så att inga fåglar var hemma. Jo möjligtvis ett par Järpar. De andra verkade ha flugit norrut för att se på Kents avslutningskonsert.  Hittar man inga "pippisar" då börjar man leta efter andra byten som t ex möss och sork.

Hungrig
 Här verkar det ha passerat en hungrig älg.

Trassligt
Och ibland trasslar man in sig rejält och vet inte åt vilket håll man ska gå men på ett eller annat sätt brukar det ordna sig. När jag började känna myrlukt visste jag att jag var på rätt väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar