lördag 22 oktober 2016

Kakor, fåglar och lite jakt!

Daim-hack
 Tänkte att jag skulle försöka baka de goda kakorna som Mona i Det vilda livet i norr. 
De såg så himla goda ut och det passade ju liksom bra att baka när Micke grundmålade trappan och nobspojkarna var så där lite lagom förmiddagströtta.
Snokar
Fast Konrad var inte så sovsugen när han märkte att jag höll på med något som luktade gott.
Sugen
Han blir ju liksom mer sugen på sånt som inte har med hundmat att göra. T ex vill han dricka saft. 
Konrad
 Konrad blev nog lite besviken när han inte fick smaka varken kakdeg eller daim.


Blåmes
Mycket fåglar vid fågelmatningen idag men tusan så svårfotade. Kom en sparvhök som satte sig på gärdesgården och naturligtvis flög så fort jag greppade kameran. Fick bli en blåmes istället.
Kakor
 Så här ser kakorna ut när de var färdiga. Inte så snygga med alldeles förbannat goda så det är bäst att jag slänger in dem i frysen.
Grundad
 Trappan är nu målad med grundfärg som tyvärr har 8 timmars torktid. Blir till att tålmodigt vänta till i morgon.

Triss
Gråspettet har förärat oss med ett besök.
Svartmes
 Svartmesen har dykt upp.

On the top



Blev en spontantjakttur efter lunchen. Hände inte mycket. Vi träffade på några fåglar som naturligtvis inte ville sitta men Konrad fick springa 1,5 mil och jag fick snubbla runt lite i ca 3 timmar i frisk luft och snöblandat regn.



1 kommentar:

  1. Å vad kul att du testade kakorna! Visst är de goda?! :-D Superfina bilder du tagit och trappen blir ju också superfin! :-D

    SvaraRadera