torsdag 6 oktober 2016

Räven raskar!


I  morse fick jag plötsligt se en räv utanför köksfönstret när jag stod vid diskbänken. Hade hoppats att den skulle styra in mot gården men den tassade vidare längs vägen.


Skyndade mig att ta fram kameran som tyvärr bara hade det lilla objektivet på så jag fick inga närbilder.

Trodde det skulle bli ett fasligt liv på hundarna men Konrad märkte den aldrig och Coffy stod helt tyst i fönstret och spanade.

Undrar om det är en av ungarna jag fotade tidigare i sommar som har blivit stor. 

Kanske är det samma räv som smyger runt och bajsar lite överallt här hemma hos oss. Får se om den dyker upp något mer.

Haft full sjå idag med att handla, tvätta, klippa gräs  och kratta. Micke har städat och tvättat bilen och gräsklipparen. Kallt som tusar har det varit, tog flera timmar in på förmiddagen innan frosten försvann. Vi blev helt enkelt tvungna att slå på elementen.

Hundarna har fått vila. Det behöver de verkligen efter alla jakt-timmar i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar