tisdag 22 november 2016

Britta & Silver!


Jag gjorde väl som många andra tjejer i min ålder. Slukade hästböcker och drömde om en egen häst. Britta & Silver-böckerna var nog de jag tyckte allra bäst om och jag önskade mig alltid en ny i julklapp eller födelsedagspresent.

Idag på morgonen fick jag höra att böckerna firar 50 år och desto roligare att höra att författaren kommer från Sundsvall och att hon inspirerats av stallet i Färsta. Inte hade jag som 10-åring någon aning om att jag själv en gång skulle hamna i Sundsvall.

Någon egen häst fick jag förstås aldrig trots att det stod överst på önskelistan i många år. Jag fick nöja mig med att vara hästskötare och rida hästarna på Ekhammars gård hemma i Kungsängen. En dröm som gick i uppfyllelse var när jag fick följa med en kompis och hennes mamma till Gotland och besöka de vilda russarna på Lojsta Hed.

 På lördag 26 november handlar P4 Dokumentär just om "Britta & Silver"-böckerna som firar 50 år i år. Läs mera HÄR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar