lördag 5 november 2016

Helgmys!

Liten stjärtmes
 Jag blir knäpp. Lyckas aldrig komma i närheten av en stjärtmes så jag får bild på närmare håll.  Idag var det ett gäng nere i vår skog men bäcken var i vägen.

En till
Hörde stjärmesljud när jag strosade runt nere i skogen närmast huset och tyckte att jag såg dom på långt håll. Så typiskt att jag inte kunde ta mig närmare.
Vintrigt
Börjar se lite vintrigt ut nu. Fick nästan julkänsla i morse när vi såg att det kommit lite nysnö i natt. Börjar längta efter glögg.
Skog
 Skog och berg - det vackraste som finns. Tyvärr finns det nog inte någon skog kvar om några år. 

Vita toppar
 Försökte ta mig ut en sväng för lite frisk luft men fick vänta och gå hem. Foten sätter stopp för någon längre promenad.

Närbild
 Ägnar mig åt lite kamerainställningar istället.

Kängor på tork
 Har gjort ren våra Lundhagskängor som nu står på tork framför vedspisen.

Helgeldar
Eldar, myser, fikar, äter mandelkubb och dajmkakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar