söndag 11 december 2016

En liten skogssväng!

Pigg kille
 Efter att ha dammsugit hela huset, skakat mattor och gjort en massa annat tråkigt men nödvändigt så bestämde vi oss Micke och jag att sticka ut med varsin hund.

Fullt fokus
 Eftersom vi lånat ut Jeepen fick det bli så att Micke tog med sig Coffy i "Tucsen" för att kolla mårdfällorna så fick Konrad hänga med mig i skogen här ovanför.

Bästa lillkillen
Tog inte lång stund förrän ståndskallet ekade i skogen ca 200 meter ifrån mig. När jag skulle smyga mig fram så ramlade jag då snön inte bar. Konrad tystnade, sprang vidare till ett annat ställe och började skälla nåt jävulskt. 

På pass
 Försökte smyga mig dit men det var svårt som tusan. Inte lätt att vara tyst i skogen nu. Inte heller lätt att känna igen sig, allt ser annorlunda ut med snö.

Väntar på matte
 Stannade, kollade på pejlen och då brakade det till och en stor tjäder flög iväg. Verkar som att Konrad har den fantastiska gåvan att hitta fågel i träd. Finns inga som helst spår efter fågel på backen.

Glad-Konrad
Älskar min goa och glada Konrad som sen gick på "After Hunt" hos favoriten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar