torsdag 8 december 2016

Inte kul!

Oooops
Nu är det fan inte kul. Isgata from hell. Var inget kul alls att fara till jobbet i morse. Resan tog dubbelt så lång tid men vi glada att vi kom fram - trots att jag kom 10 minuter för sent.
Blev sen tvungen att flexa ut tidigare så Micke kunde skjutsa hem mig. När vi var nästan hemma tog det tvärstopp. Bussen stod på tvärsen. Med hjälp av en av hundarnas vattenskålar lyckades Micke fixa grus att lägga under bakdäcken så busschauffören kunde komma på rätt köl och vi rulla nerför backen.
Att sen ta sig upp till huset var inte kul, vi kunde heller inte köra in på gården. Jag mitt nöt hade inte tagit med mig mina icebugs. Micke lyckades ta sig ner till huset och hämta icebugsen men det var knappt att det gick att gå ändå.
När jag sem försökte gå med hundarna ramlade jag, blev tvärilsk och gick in. Får se hur jag ska lösa nästa promenad. Gruvar mig nåt jävulskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar