söndag 5 februari 2017

Pimpling!

Äntligen napp
 Fick för oss att vi skulle prova fiskelyckan idag. Det var ju bra länge sedan nu. Vädret var väl inte det roligaste kanske men vi tänkte att vi skulle prova.

Isen var supertjock så jag behövde inte oroa mig men det var mer snö än vad jag trodde. Ganska jobbigt att pulsa fram.

Snopet
Nappade dåligt gjorde det också. Micke fick borra flera hål. Till sist fick jag äntligen napp - en hyfsat stor abborre men sen tog det stopp.

Nytt hål, då fick jag världens minsta abborre och strax efter en sketen gäddusling sen tvärdog det.
 
Inte mycket
Jag började frysa, kände mig hungrig och kissnödig. Kroknade och gav upp. Bättre lycka nästa gång hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Men vad härligt! Fin abborre! :-) Ja ännu är det ju inte de där solvarma vinterfiskedagarna direkt men snart så... :-) Ha en toppenbra vecka! /Mona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp snart kommer dom :-) var så säker. Brukar bli trevligt i februari. Ha en bra vecka du med :-)

      Radera