måndag 20 februari 2017

Sparvhök!


 Jobbade hemma idag. Hade precis satt mig för att äta lunch när jag såg något annorlunda genom köksfönstret. Jösses, tänkte jag när jag fick se att det var en sparvhök som satt sig på gärdesgården.


Blev lite småstressad när jag inte hade "rätt" objektiv på nya kameran men hade så tur att sparvhöken satt kvar. Den satt en bra stund och spanade så jag hann med att knäppa massor av foton.
 

Måste säga att jag är oerhört nöjd med min kamera även om jag inte har hunnit med att lära mig den ordentligt.
 

Blev alldeles tomt vid fågelautomaterna så länge sparvhöken var kvar.
 

Visst är den vacker men inte bra för andra små fåglar.
 

Verkar som att den gillar att jaga när det är lite snöväder.
 

 Är så glad att vi bestämde oss för att stanna och jobba, annars hade jag inte fått de här fina bilderna. Ibland ska man ha tur.



Sparvhök - close up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar