tisdag 28 februari 2017

Superdimma!


 Eller kanske man ska kalla det för "dimchock" som kvällstidningarna brukar uttrycka sig.


 Var väldigt lågt i tak och vi jobbade hemma. Regn och dimma i februari är ingen bra kombo. Fick klara mig utan semla trots att det är den årliga semmeldagen men jag överlever, har redan ätit så många.


 Vid fågelmatningen har det varit ganska glest idag, känns som fåglarna är lite oroliga när det är så mycket rovfåglar runtomkring.


 Den lilla Talltitan fick vara fotomodell idag. Här ser det ut som att hen balanserar ett solrosfrö på näbben.


Jobbar för att få bort skalet.


När vi åkte hem från jobbet igår och var mitt på Viforsbron fick vi se att det stod ett lodjur mitt på vägen på andra sidan. Blev jätte stressad när Micke började tjoa att jag skulle fota. Fipplade på med mobilen men innan jag hann svajpa fram kameran var lodjuret redan på väg upp i skogsbacken så var den fotochansen förbi. Otroligt att det är det andra lodjuret vi får se i vinter.

Hemma höll lilla sparvugglan koll på mig medan jag skottade och sprang fram och tillbaka för att bära in ved. I morse satt den också troget i björken och även i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar