lördag 1 april 2017

Städat!


 Undrade just var alla småfåglar höll hus på förmiddagen. Det var helt öde ute vid fågelautomaterna.


 Så såg jag den här sparvhöken sitta på gärdesgården när jag var ner i köket för att hämta något. Snappade åt mig kameran fort som tusan. Trodde att jag skulle få en riktigt fin närbild då den efter en stund flög ner och satte sig på brokvisten men då blev det för mycket för Konrad som började tokskälla och sparven blev skrämd och flög sin kos.


 Lilla sorken har hittat ett bra ställe att gömma sig på för sparvugglan och sparvhöken. Kommer att bli tråkigt nu när jag inte får mata längre. Har fått solrosfröförbud av Micke.


 Hann aldrig med att städa förra helgen så nu såg det förfärligt ut. Försökte mig på ett krafttag men så jätte roligt var det inte men nu är det i alla fall gjort.


 Tog en långpromenad med killarna och när vi var hemma igen var det dags för kvällsmat. Fick förstås sällskap vid matbordet.


 Konrad som redan ätit en stor portion av sin egen mat var fortfarande sugen.


 Coffy är alltid sugen.


 Knasbollarna, när man själv vill ha en lugn stund då är det fullt ös.


 Min lill-fis Konrad.


 Nu börjar det spåra ur ...


och det ordentligt. Matte måste äta upp sin mat fort och sedan börja stoppa ner disken i diskmaskinen så att fördiskarna kan börja sitt arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar