söndag 9 april 2017

Terror!


 Hade tagit flexledigt igår eftersom jag började ligga för mycket på plussidan. När jag vaknade var det lite halvtråkigt väder så jag bestämde mig för att städa övervåningen.


 När övervåningen var klar började det klarna upp så jag satte ut hundarna i hundgården. Utrustade mig med kratta och drog igång den årliga vårkrattningen.


 Micke var tvungen att fara in till jobbet pga möte men kom hem efter halva dagen så vi fortsatte krattningen tillsammans.


 En liten ensam gulsparv satt övergiven bland alla fröskal och såg lite uppskrämd ut.


 En blåmes satt stel som en pinne i en av björkarna men jag såg inget farligt i närheten.


 Fick en smärre chock när jag kom in vid 15.20-tiden och fick höra på radion vad som hänt i Stockholm för bara en kort stund sedan.


 Så här långt verkar det i alla fall som att alla mina nära och kära plus vänner är i säkerhet. Jag som satt på centralen för bara typ en vecka sedan i nästan 2 timmar innan mitt tåg skulle gå hem till Sundsvall. Tanken på ett terrordåd dök upp flera gånger och jag kände mig väldigt olustig till mods.


Efter flera timmars krattning i sol och blåst samt all liverapportering om det förmodade terrordådet i Stockholm fick jag våldsam huvudvärk med illamående och slocknade  i TV-soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar