måndag 1 oktober 2012

Inget regn!

Gosig
 Såg så grått ut i morse men det kom aldrig något regn. Skönt. Men Coffy var pömsig och gosig hela förmiddagen. Blev mycket igår med jakt och träffa pappa.

 Bara de gamla vanliga fåglarna så idag blev det ingen fågelfotografering. Däremot fick jag ett tokryck och klippte gräs som en galning. Detta måste väl ändå vara sista klippningen för i år. Körde slut på soppan i gräsklipparen.
Mr C
 Klippte sen ner den ungerska syrenbuskarna ordentligt medans Mr C höll koll.
Kurragömma
 När jag sedan lastade på grenarna på eldningshögen var han genast med på noterna.
Tittut
 Coffy blir alltid busig och lekfull när jag ska lägga grenar på brashögen. Här leker han tittut.
Herre på täppan
 Sen skulle han absolut klättra upp på toppen varpå han tappade balansen och for överstyr.
In action
 Blev vild och fick ett nobsryck och sprang som en tok runt runt.
Tjoho
 Så här ser en glad och lycklig nobs ut.
Puffa lite
 Sen blev han lite trött igen och ville vara med husse när husse skulle puffa lite pipa.
Raggmunkskungen
 Till kvällsmat blev det raggmunk och stekt bacon. Micke testade att köra dubbelt. Stekte bacon på vedspisen och raggmunkarna på den vanliga. Hjälpte inte, det osade lite mycket ändå så brandlarmet gick flera gånger.
Grundkurs
Lika goda som raggmunkarna var lika tråkig var kursen jag började med Coffy i kväll. Nää lydnadskurs på hundklubb är definitivt inte min kopp av te. Fy böveln vilket dåligt humör jag blev på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar