tisdag 24 april 2012

Hur gör man egentligen!

Dubbelnobs
 när har 2 hundar och vill träna valpen. Så fort jag öppnar locket på hundgodisburken dyker Svante upp som Gubben i lådan och vill vara med. Säger jag "ligg" till Coffy lägger sig Svante, försöker jag få Coffy att "snurra" snurrar Svante. Lägger jag en godis framför Coffy som han inte får ta förrän jag  säger "varsågod" så kastar sig Svante över godisbiten. Det är baske mej inte lätt det här och jag svettas värre än någonsin.

Oskyldig som ett lamm
 När man ser så här gullig ut smälter matte som smör och förlåter alla dumheter som man tar sig för.

Dörrkrafsare
Stängda dörrar när aktivitet pågår i badrummet accepteras inte. Dörren ska upp - till varje pris!

4 kommentarer:

  1. Hade de lite jobbit när jag fick hem Teddy. Tillslut så gick min tik till ett hörn och sura medans buhunden som jag "låna" satt brevid jätte ivrig och gjorde precis allt som jag sa att Teddy skulle göra. Men den hunden var nöjd med att bara få vara med och jobba, de var hans belöning.
    Nu är det jätte skönt att komma iväg.. har dock en sambo som klagar på att de kommer lukta hund i bilen. (tycker dock att teddy luktar inte hund, tror att niklas senare kommer vara tyst om de när jag väl skaffar mig en corgi eller holländare)
    Och med Teddys klo så ringde jag vet idag och har nu skrivit om det..

    SvaraRadera
  2. Avgränsa så att Svante inte kommer där ni är, alternativt stäng in honom i ett annat rum. Vet precis hur det kan vara.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det inte luktar hund, jämfört med corgisar samt schäfer som jag är uppvuxen med. Och när jag bodde på internat... Teddy lukta mindre än de andra hundarna som vi bodde med.
    Men ja Niklas har ju inte haft så många hundar runt sig, hans mammas hund är ute hund. Så för oss som är vana vid blöt-hund-lukten så är nog nobslukten inget för oss jämfört med de som är inte hundvana.

    SvaraRadera
  4. Jag tar med mig den jag ska träna med ut. Stört omöjligt för mig i alla fall att åstakomma något inomhus om jag har båda inne. Även om jag stänger in mig så blir det så yrsligt utanför dörren så varken jag eller den som ska "aktiveras" kan koncentrera sig.

    SvaraRadera