söndag 15 februari 2015

Solsken i blick!

Givakt
 Otroligt fint väder idag. Behövde absolut ingen pannlampa i morse när Coffy och jag gick ut vid 7-tiden. Kallt var det, termometern visade på -10,9. Jag skyndande mig att tända i spisen och sätta på kaffe.
Mysa en stund
 När Micke hade vaknat till klippte vi Coffys klor. Micke dammsög sedan mattan vi suttit på och jag skrev ihop veckans matlista. For sen iväg till ICA Matfors för att veckohandla. När vi kom hem packade jag upp varorna. Micke rastade Coffy. Jag tömde slaskhinken på åteln och hämtade in ved.
Två knäppgökar
Sen när Micke och Coffy var tillbaka satte vi oss i solen mot husväggen. Njöt av det fina vädret, blev nästan hörselskadade av Coffys evinnerliga skällande men piggade upp oss med varsina jäger. Invigde våra tjusiga, röda kepsar som vi fick i "Alla Hjärtans Dags-present" av vår härliga granne Kerstin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar