lördag 11 augusti 2012

Lurifaxar!

Otäcking
 Såna här vidriga saker får jag nu plocka i pannorna på både Svante och Coffy nästan varje dag. Tur att dom är vita och att fästingarna verkar gilla att krypa omkring ett tag så mina fästingögon lyckas se dom nästan på direkten så ännu har ingen hunnit med att bita sig fast.

Foderladan
 Äntligen har foderladan kommit som jag beställde från Wildlife Garden. Nu längtar jag tills jag kan börja mata, hoppas det kommer många fåglar. Allra helst domherrar förstås.

Gården
 Sista sektionen till hundgården har äntligen kommit så nu är det bara gruset som saknas, elementet som ska monteras, hoppas på att Svante kommer våga gå igenom plastremsorna för kojöppningen. Lucka fungerar icke, den törs han inte forcera. Undrar lite om jag ska måla hundkoja eller låta den vara som den är.

Tånnt
 Lurifax 1. Svante gillar inte när Coffy vill gosa med mig eller Micke. Nu har han kommit på att han kan lura bort Coffy från oss om han hämtar ett tuggben och börjar tugga på det eller tar sin repknut, då vill Coffy ha det av honom och direkt springer Svante till oss. Han liksom fintar bort Coffy och det ser jätte roligt ut. Har nu hänt flera gånger.

Coff
Lurifax 2. Som nu fintat bort både husse och matte och rymt till skogs för att jaga trastar både igår kväll och idag före lunch. På ett ögonblink så är han borta och det är i princip hopplöst att få tag på honom. Idag fick han duscha som straff när han kom hem lerig, flåsig och törstig.

3 kommentarer:

  1. Haha, va roligt!!! Svante har precis samma taktik som Tage hade när Folke var liten ;-)

    SvaraRadera
  2. Hmm med hundkojan så får nu väl träna inne att han ska gå igenom en filt eller nått och efter de ta nått som liknar det som hundkojan har och sen locka in honom i hundkojan, de är ett sätt som jag kommer på nu direkt som ni kan träna :)
    Vad smart Svante är och ja de måste ju vara roligt att se!
    Teddy har slutat att rymma, han är hemma i lägenheten och jag får gå upp tidigare med honom för att ta en längre morgon runda och sen så åker jag hem på lunchen. När jag är ute med honom på lunchen så känns det som att han är mer gladare och han har nu börjat lyssna mer på mig igen.

    SvaraRadera
  3. Ingela; jaså så Tage gjorde likadant. Fasen va kluriga dom kan vara.

    Jenny: Vi har gett upp hundlucketräningen vad gäller Svante. Han är så jäkla envis, har han bestämt sig för att något är otäckt så är det otäckt, han ger sig inte. Vi har provat nu i flera år olika slags träning, man han går icke genom luckan, inte ens om man lockar med kött, en tik, vår gamla katt, matte, husse eller vad som helst, han törs inte ens gå igenom en dörrspringa.

    SvaraRadera