måndag 17 augusti 2015

Väntar!

Gos-killen
 Med risk att bli tjatig som kommer det här ännu mer bilder på valparna medans jag sitter och väntar på att Micke och Coffy ska komma hem.

Lill-räven
 Stoja är så fin men hon är inte lika lätt att locka till sig som Konrad som kommer direkt man ropar "Hit" - nästan i alla fall. Det var lite jobbigt idag när hon hittade platsen vi slänger vårt matavfall. Hade full sjå att hålla hundarna borta från alla räkskal mm.
Grimas

 Blev less, satte valpisarna i bilen for iväg bort till Norrhassel, upp på Nortjärnsvägen. Ställde bilen, släppte ut valpisarna och traskade ut i skogen. Spännande men lite läskigt för Stoja var så väldigt frimodig och satte i väg i full fart så jag tappade dem ur sikte flera gånger. När vi var tillbaka vid bilen så lyfte jag upp Konrad och satte in honom men Stoja bara sprang undan, då fick jag lite panik men höll mig lugn, överlistade henne och kunde lyfta upp henne också.

Underläge
 Blivit mycket utelek idag i det fina vädret.

Underst igen
 Massor av fototillfällen plus att jag läste ut Keplers "Stalker". Vansinnigt spännande bok.

Ta mej då
 Idag har inte valparna velat äta så mycket men nu i kväll var de riktigt hungriga.

Okej
 Massor av brottning.

Så kör vi igen
 Plockade fram mitt nyaste objektiv och övningsfotade lite med det.

Spetsbrottning
 Älskar när Konrad visar sina tänder och drar upp överläppen.

Konrad hamnar alltid underst
 Lill-Konrad hamnar alltid i underläge. Stoja är större och tyngre.

Kämpar
 Men de leker jätte bra, har vansinnigt roligt. Blir osams ibland men det ordnar alltid upp sig.

Fin fjäril
 Har sett många fjärilar och trollsländor de sista dagarna.

Stoja ser fjärilen
 Stoja fick syn på en fjäril och började jaga den.

Pärlemorfjäril
 Hann fota en som satte sig på vattenslangen.

På vattenslangen
Den hade nästan samma färg som slangen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar