tisdag 31 maj 2016

Vackraste tiden!


Det är nästan nu det är som vackrast ute. Fullt med blommor överallt. Nere på vår lägda växer det massor med styvmorsviol. Jag har inte hjärta att klippa ner dem så jag kör runt med gräsklipparen.

Titta så fina de är när man ser dem på lite närmare håll.

Smörbollarna har slagit ut. 

Vi brukar låta det växa fritt på vissa ställen på tomten fram till midsommar just på grund av alla fina blommor. Sen får man ta fram trimmern och slå ner allt ihop.

Gullvivor har vi också men tyvärr inga mandelblommor eller förgätmigej.

Maskrosor är det gott om. Jag gillar dem inte men det gör humlorna.

Här verkar det vara bra, tycker humlan.

Otroligt varmt idag, +25 grader när vi kom hem. Hundarna flämtade och var varma. Coffy hoppade rätt ner i en bäck på kvällspromenaden för att svalka sig. Konrad aktar sig noga för att bli blöt.
Micke klippte lägdan igen, denna gång gick det ta gräset lite kortare. Börjar torka upp mer och mer.
Några svalor har dykt upp här hemma men de försvann fortare än kvickt när jag visade mig med kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar