söndag 3 november 2013

Fiasko!

Misslyckade scones
 Igår var det en tung dag. Kände mig lessen och grinade flera gånger. Saknade resten av min familj så här i Allhelgonatider. Hade också extrem värk i knät och benet. Försökte tänka på något annat idag när Micke for iväg på jakt med Coffy och försökte mig på att baka de scones som Jakob bjöd på när jag hälsade på nere i Göteborg. Resultat = FIASKO, mina blev inte ett dugg goda, klarade inte ens att äta upp en hel sconesbulle.

Nötskrika
 Annars inget nytt här hemma, ute vid fågelmaten kommer de gamla vanliga gästerna.

Titta
 Nötskrikorna verkar aldrig ta slut, den ena avlöser den andra.

Men Hallå
 Jobbigt att de ska vara så snygga.

Fin i gråvädret
 Domherrarna lyser upp fint i det dimmiga novembervädret som råder idag.

Domherre
 Sitta fint på gärdesgården.

En av ekorrarna
 Ekorrarna kommer och går de också. Ibland är det flera här och äter på en och samma gång.

Gömma sig
 Coffy försökte faktiskt snappa åt sig en när han och Micke gick förbi häromdagen. Annars är Coffy duktig och skäller inte på dom.

Smaka fläsksvål
Tänkte att vi kanske kan bota honom från ekorrar och få honom "ekorr-rent" om han vänjer sig vid dem här hemma. Vill ju inte ha en nobs som skäller ekorre i timmar i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar