tisdag 3 december 2013

Tisdag!

Gråspett
 Fortfarande barmark ute och blåsigt undrar verkligen när snön ska komma. Gråspetthannen var på snabbbesök en stund på morgonen. Domherren som flög in i ett fönster och låg med benen i vädret igår försvann plötsligt spårlöst. Micke trodde att jag tagit rätt på den men icke, vi letade som galningar men begriper inte vart den tog vägen. Antingen vaknade den till liv eller så kom någon och tog den på bron. Ett riktigt mysterium.

Blomknopp
 Min "Äkta makar" som jag fått av svärmor knoppar ljust nu. Ska bli spännande att se om det kommer ett slå ut till jul.

Ljuskula
 Precis när jag fotade ljuskulan i en fönstret försvann strömmen och då var klockan strax efter 10, den kom precis tillbaka. Fy vad trist det är att vara utan ström och inte ens ha en radio att lyssna på.

Decembersol
 Dagarna är riktigt korta nu, solen orkar knappt över trädtopparna och det blir fort mörkt inne.

Traderavinst
 Fick den fina svara klänningen med posten igår som jag ropade in på en Tradera-auktion. Jag gillar den jätte mycket men Micke tycker att den ser lite fri-religiös ut.

Ernst Åsman
 Själv har han fått fnatt och drabbats hårt av Ernst-feber.

Julkrubba
I år får julkrubban stå i sovrummet på den gamla vedspisen för självklart ska den vara framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar