söndag 27 maj 2012

Dopparedagen!

Morgonpipa
 Morgonen började inte så värst bra, vaknade att Coffy pep vid grinden vid 4-tiden. Tog på honom kopplat och gick ut på gården så han fick kissa. La mej sedan på soffan och hade nästan precis somnat om när Coffy väckte mej igen 05.15. Då blev jag riktigt sur och stormade ner till duschen och tog en dusch. Gick sedan ut med bägge hundarna. Hade ingen som helst lust att säga "God morgon" till Micke när jag kom tillbaka. La mej på soffan och tjurade, somnade om och sov till 7.30. Då var jag på mycket bättre humör när jag vaknade trots att det var en monstruös geting inne i stugan som väckte mej denna gång.
Försten ner till sjön
 Dagen har varit riktigt varm och Micke bestämde sig för att det var dags för årets första dopp. Jag kände mej inte lika mogen. Svante var den som kom först ner till stranden.
Men husse ska du inte hoppa i snart?
 Han tyckte att husse var för långsam.
Hmm undrar om han törs??
 Men när det kommer till kritan är både han och Coffy ena riktiga badkrukor. De går bara en bit ut i vattnet.
Årets första dopp
 Yes, där satt det, årets första dopp. Enligt uppgift så var det ilande kallt i vattnet.
Slicka husse torr
 Nobspojkarna hjälpte till att torka benen.
Munna lite
 Sen övergick dom till sedvanlig "munn-ning"
Fina pojkar
och så tittade dom på mej som kämpade som en idiot med att försöka fota ladusvalorna som absolut  skulle flyga in in i vår bod.

2 kommentarer:

  1. Getingarna är verkligen stora i år! Har sett flera bamsingar. Usch, jag avskyr dem!!
    Liiiiite väl kallt att bada än tror jag! Men så varmt som vi haft hela helgen hade man gärna haft en pool att bada i :-)

    SvaraRadera
  2. Ja fy för getingar, gillar dom inte jag heller. Vi hade bara varmt igår, i lördags blåste nordvästan ocn den är inte att leka med.

    SvaraRadera